Zagrożenie inwestycji na krajowej 17-tce

scan.jpg

Poseł Jan Łopata jeszcze raz zabrał głos podczas dyskusji nad sprawozdaniem o rządowym projekcie ustawy budżetowej. Tym razem jego wypowiedź dotyczyła zagrożenia inwestycji na krajowej 17-tce:

Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Państwo Ministrowie! W swoim wystąpieniu klubowym zasygnalizowałem pewien problem, ale w związku z tym, że nie mogłem go wówczas sprecyzować, pozwolę sobie na to teraz, w formule pytania. Sygnalizowałem zagrożenie inwestycji na drodze krajowej nr 17 Warszawa - Lublin. W obowiązującym nadal ˝Programie budowy dróg krajowych na lata 2008-2012˝, popartym uchwałą Rady Ministrów 163/2007, w pozycjach od 65 do 68 ujęte są odcinki budowy tej drogi. Problem w tym, że nic z tego harmonogramu nie zostało zrealizowane, i pojawia się nowy, wprawdzie to jest projekt - zadaję to pytanie w ramach konsultacji - program budowy dróg krajowych, tym razem na lata 2011-2015. O dziwo, wprawdzie w punkcie: Priorytety inwestycyjne do roku 2015, droga ekspresowa S17 została wpisana, ale - co mnie niepokoi - znalazła się w załączniku 1a, czyli na liście zadań priorytetowych, których realizacja może zostać rozpoczęta do 2013. Bardzo proszę i serdecznie apeluję, by było bez słowa: może. Dla Lubelszczyzny jest to sprawa nad wyraz priorytetowa. Mamy przygotowaną decyzję dotyczącą odcinka Kurów - węzeł Bogucin. Proszę i apeluję: odblokujcie państwo przynajmniej ten odcinek drogi w roku 2011. (Dzwonek)

Druga prośba dotyczy całej inwestycji na drodze nr 17. Apeluję o przeniesienie jej do załącznika nr 1 tegoż programu. By zakończyć pytaniem, zwrócę się do ministra infrastruktury: Co warunkuje to, że w kolejnym roku tak ważna inwestycja spada z listy do realizacji? Już nie można tłumaczyć tego brakiem przygotowania, bo po wielkim wysiłku jest dokumentacja, ustalono przebieg. Proszę o pieniądze. Dziękuję bardzo. (Oklaski)